Abel Tasman - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Blijf op de hoogte en volg Tonke

25 November 2013 | Nieuw Zeeland, Marahau

Zaterdag 23 november 2013
Vandaag om half 6 op, omdat we om 7 uur moesten inchecken voor de ferry naar het Zuidereiland. Vanwege mijn blessure besloten om samen met drie andere Nederlandse dames een taxi te nemen naar de ferry-terminal. Die hadden we om half 7 besteld, en bleek een goede keuze want voor vier man waren we samen 10 NZD kwijt, 6€ dus. De gewone lijnbus was duurder pp! In de ferry-terminal was gratis WiFi en kon ik even FaceTimen met de familie. Dat was wel even gezellig! Later op de ferry zelf was ook nog de gratis WiFi, dus kon ik ook nog even chatten met mijn broer. Fijn om even bij te kletsen en kon allemaal prima omdat ik toch zo vroeg op moest. Zelfs mijn nichtjes waren nog wakker en die vonden het blijkbaar reuze interessant dat hun tante uit een boom is gevallen! De vaart duurde ongeveer 3,5 uur, waarbij vooral het laatste gedeelte werkelijk prachtig was door allerlei fjorden. Het water was ook zo mooi blauw! Eenmaal aan de andere kant in Picton hadden we eerst een lunchstop bij een Nederlandse bakkerij. Daar hadden ze zowaar gevulde speculaas en oliebollen! Ik heb voor de gein een oliebol genomen, maar echt lekker was deze niet. Maar het idee is natuurlijk wel grappig. Onze volgende stop was bij een vineyard voor een wine-tasting. Dikke pech voor mij, want vanwege de hechtingen mag ik 48 uur geen alcohol dus ik moest deze overslaan. Na een drop-off in Nelson en een supermarkt-stop waar ze echte Bolletje pepernoten hadden (niet gekocht, kreeg weer een bloedneus), kwamen we rond half 6 aan in ons verblijf aan de rand van Abel Tasman national park. Inmiddels was ik zo stuk dat de tranen even hoog zaten, en omdat ik morgen de activiteiten toch niet kan doen en zo geld bespaar, besloten mijzelf te trakteren op een eigen kamer. Ik heb prachtig uitzicht over zee en als ik morgen vroeg wakker ben zonsopkomst, maar ik hoop hier gewoon lekker doorheen te slapen! Omdat ik mijn mond niet echt ver kan openen en mijn tanden ook nog gevoelig zijn, heb ik besloten niet mee te doen met de bbq van vanavond. Ik ben voor de rijst met kip en zoetzure saus variant gegaan vanavond. De salade ging er echt niet meer in dus dat wordt lunch morgen. Dan maar nog een kiwi voor de gezondheid. Na het eten ben ik gaan douchen. Van een vriendelijke Japanner op leeftijd die ook met Stray reist heb ik voor mijn blauwe plek een soort patch gekregen met iets er op. Wat het is weet ik niet, maar het tintelt lekker! Ook de wond met de hechtingen heb ik schoongemaakt, want ik merkte gedurende de dag dat er wondvocht onder de pleister vandaan kwam. Ik heb dan ook besloten om te gaan slapen zonder pleister als dat lukt, zodat de wond kan drogen. Morgen gaat er dan weer een pleister op ter bescherming tegen vocht en vuil. De wond ziet er volgens mij best ok uit. De dokter zei dat ik wel een litteken zal krijgen, maar deze waarschijnlijk niet al te groot zal zijn. Ik ben lekker vroeg in bed gaan liggen met een boek, en al snel gaan slapen. Omdat het zo vroeg was wel met een paar oordoppen omdat de rest van de groep natuurlijk nog gezellig zat te babbelen, maar die konden later in de nacht gelukkig ook uit ;)

Zondag 24 november 2013
Vandaag is onze eerste officiële non-travel dat van Stray. Ik ben elders natuurlijk zelf ook al langer gebleven. Je kunt hier prachtig wandelen in Abel Tasman NP, maar daar ben ik niet echt aan toe gekomen helaas. Wandeltempo is door de blessure nog te laag ;) De patch die ik van de vriendelijke Japanner heb gekregen, ik weet niet wat er op zat, maar hielp enorm wat ik liep vandaag een stuk beter! Vanavond weer eentje! Ik heb besloten eerst een wasje te doen, want mijn bebloede kleding zat nog in mijn koffer. Bovendien was het prachtig weer, dus kon ik mijn kleding mooi aan de waslijn laten drogen. Daarna ben ik met een andere Nederlandse naar het stand gelopen. Dat ging via de eblijn, dus we moesten af en toe door stroompjes water totdat we het strand gevonden hadden. Maar het was wel fijn om een stukje te wandelen. Het water ben ik niet in geweest omdat ik mijn hechtingen zo veel mogelijk droog moet houden. Wel vanmorgen een nieuwe pleister opgeplakt natuurlijk. Deze is doorzichtig, dus je kunt mijn hechtingen nu ook zien zitten. Mijn lip begint ook minder dik te worden, maar ik kan nog steeds niet op de foto ;) Na twee uur op het strand te hebben gezeten met een petje om mijn gezicht af te dekken was ik er wel klaar mee en ben ik, na nog een eindje over het strand te hebben gewandeld, via de weg weer terug gelopen naar ons verblijf. Mijn kleding was inmiddels droog, dus die kon ik mooi meenemen naar mijn cabin. Omdat het vandaag een van de warmste dagen tot nu toe is, ben ik daarna weer lekker in de zon gaan zitten. Lekker een muziekje op en relaxen. Als ik mijn blessures niet had gehad was ik vast een wandeling gaan doen, maar eigenlijk was een dagje rust ook wel goed voor me. Alleen vergeten mijn voeten in te smeren, dus die zijn nu rood! Maar heel erg is het niet. Ook hier mijn gezicht weer afgedekt met het petje, om mijn neus, lippen en kin te beschermen tegen de zon. Daarna ben ik lekker gaan eten. Ik had nog over van gisteren, maar omdat ik veel te veel had en het toch niet echt kan meenemen, een gratis maaltijd aangeboden aan een Duits meisje die anders noodles had gegeten. Daarna had ik nog over, maar juist op dat moment kwam Nathalie terug van haar tweedaagse trekking, en die had ook nog honger, dus ik heb niets hoeven weggooien. Nathalie trakteerde mij daarna op een ijsje, lekker! Ik ben daarna mijn koffer gaan inpakken en heb op bed mijn boek uitgelezen. Omdat het een goed bed was en ik alleen lag, heb ik besloten daarmee mijn voordeel te doen en lekker nog een nacht vroeg te gaan slapen. Morgen relatief late start, om 8.30 uur gaat de bus!

  • 25 November 2013 - 04:08

    Elma:

    Klinkt allemaal prima ondanks de malheur. Fijn dat je in zo'n groep zo prima wordt opgevangen! En wat lief van die Japanner. Kus op de kop!

  • 25 November 2013 - 08:02

    Suzanne:

    Je blijft opgewekt ondanks de fysieke tegenslagen!! Leuke verslagen nog steeds!

  • 25 November 2013 - 08:30

    Jelle:

    Goed dat je lekker rust neemt! Nu investeren in je gezondheid zodat je het laatste deel van de reis weer alle activiteiten kunt doen!

    Op die warmte ben ik wel jaloers trouwens. Het klinkt - het blessureleed daargelaten - allemaal best ontspannen. Ga zo door!

  • 25 November 2013 - 10:02

    Anton:

    Mooi verslag weer. Hoop dat je ongemakken je niet al te veel belemmeren met het genieten van deze vakantie.

  • 25 November 2013 - 12:26

    Marlies:

    Ik vind je cabin helemaal het einde. Wat leuk.
    Jammer dat je niet hebt kunnen wandelen, maar een dagje relaxen is natuurlijk ook niet te versmaden. Wel goed om te lezen dat het nu beter gaat. Geniet!!!

  • 26 November 2013 - 08:35

    Ymke:

    Mooie foto's weer! Gave cabin, zo'n achtertuin met tuinhuisje wil ik ook wel ;-)
    Verder gewoon lekker doorbijten, je ogen doen het gelukkig nog!
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 11425

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: