Charleston, SC - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Charleston, SC - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Charleston, SC

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

11 Februari 2015 | Verenigde Staten, Charleston

Dinsdag 10 februari
Vanmorgen inpakken en weer door op reis! Vandaag een redelijk korte rit naar Charleston. Hier ben ik in 2003 eerder geweest, maar voornamelijk voor het strand. Ik kan me er dus weinig van voor de geest halen, en van de geschiedenis wist ik hier helemaal niets af toen. Dus ik vond het wel leuk om nog een keertje terug te gaan. Na een uur of twee rijden zijn we eerst een oude plantation gaan bezoeken. De plantation van mijn voorkeur was helaas gesloten, dus hadden we een andere uitgekozen, Magnolia. Hier zijn we begonnen aan een tour door de slavenverblijven. Deze hebben ze gered en gerestaureerd (er schijnen er niet zoveel meer te zijn in het land, de meeste zijn gesloopt). Maar tot in de jaren '90 werd er nog in gewoond! Daarna hebben we nog een tour door het huis gedaan. Niet het mooiste plantagehuis wat ik ooit heb bezocht, maar toch wel aardig. Het was vandaag een stuk kouder dan we gewend waren, maar een graad of 12 en dat was wel weer even wennen! Ook geen zonnetje vandaag helaas! Pa en ik zijn nog even door de een stukje van de tuinen gesjeesd terwijl ma vast ging opwarmen in de auto. Vervolgens was het nog een minuut om 20 rijden naar onze volgende Airbnb in Charleston. Ook deze is weer erg aardig! Nog even naar de Publix voor avondeten en een wijntje, en de rest van de avond weer een beetje inlezen, relaxen en slapen!

Woensdag 11 februari
Vanmorgen onze dag begonnen met een tour naar Fort Sumter. Hier werd het eerste schot van de Amerikaanse Burgeroorlog gelost! Met een bootje vaar je er naar toe. Eerst in de haven nog dolfijnen weten te spotten en daarna in een lekker zonnetje een half uurtje varen. Eenmaal op het fort mochten we een uur 'los' om rond te dwalen. Vanwege de hevige bestokingen is er van het fort, wat vroeger drie verdiepingen had, niet veel meer over. Nu staan er alleen nog wat muren niet hoger dat de eerste verdieping. Na dit leuke uitje zijn we weer in de auto gestapt en hebben we het historic district van Charleston bezocht. Eerst zijn we naar de Old Slave Mart gegaan, waar vroeger de slaven geveild werden. In dit kleine museumpje kregen we informatie over de slavenroutes, hoeveel een slaaf waard was en hadden ze nog audio opnames van mensen die er ooit als slaaf verkocht waren. Pas tijdens de Burgeroorlog in 1863 is daar de laatste slaaf verkocht. Grappig was dat we hier dezelfde gids hadden als gisteren bij de Slavery tour op Magnolia Plantation! Daarna zijn we wat door de stad gaan dwalen, eerst langs Rainbow Row met zijn gigantische huizen, en terug via Meeting Street met evengrote paleizen. Ook hier het aardige detail van de stenen opstapjes langs de weg voor de dames om in hun rijtuig te stappen! Ik ben nog heel even naar een schoenenwinkel gelopen waar ze helaas ook geen mooie rode pumps hadden, en daarna zijn we even gaan uitblazen in een aardig koffiebarretje, waar ik ook een heerlijke lemon-poppy seed-cranberry muffin heb genomen bij een smoothie. Daarna nog even door de city market gelopen, overdekte markthallen die ik mij als enige ongeveer nog wist te herinneren van mijn vorige trip hier, en terug naar de auto. Terug bij de Airbnb eerst mijn haren gaan wassen (en hele onderneming natuurlijk met mijn haar) en daarna het inmiddels bekende avondje rust!

  • 11 Februari 2015 - 19:00

    Suzanne:

    Leuke reisverslagen weer Tonke!!!

  • 12 Februari 2015 - 15:03

    Jelle:

    Lekker hè, zo onbezorgd cultuur snuiven! Goed idee om die kant van de US eens te te onderzoeken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Charleston

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 11427

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: