Glencoe - Reisverslag uit Callander, Verenigd Koninkrijk van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Glencoe - Reisverslag uit Callander, Verenigd Koninkrijk van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Glencoe

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

14 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Callander

Glencoe (Ben Nevis)
Eigenlijk hadden we vanmorgen naar Glenfinnan willen rijden om de Harry Potter- trein over de beroemde brug te zien rijden, echter bedacht ik me gelukkig vroeg genoeg dat deze op zondag niet rijdt. Rustig aan ontbeten dus, en richting Glen Nevis gereden om 'the Ben' te bekijken en daar te wandelen. Uiteindelijk er voor gekozen om toch een stuk omhoog de flanken van Ben Nevis op te wandelen. Zware wandeling omhoog, maar het pad was wel goed begaanbaar. Ik had gehoopt om tot halverwege de Ben te komen, maar dit hebben we helaas niet gehaald. Maar onderweg wel mooie plaatjes, en tussen de wolken door de top van de Ben nog even kunnen spotten. Een waterig zonnetje brak ook nog even door, waardoor ik het bloedheet kreeg tijdens de klim maar gelukkig genoeg laagjes aan om ook weer uit te trekken. Uiteindelijk nog een sprintje naar boven getrokken en daar gewacht op Ester die het wat rustiger aan deed. Bij het meertje hebben we even staan rusten, en vervolgens zijn we weer naar beneden gelopen. Dalen blijft moeilijker dan klimmen, maar ik daalde deze keer niet zo slecht als van Tongariro. Ik had er dan ook minder kilometers op zitten en deze klim is minder zwaar. Na uiteindelijk een uur of drie wandelen waren we weer terug bij de auto. Ik was toen wel blij dat ik mijn gympies weer kon aantrekken ipv mijn wandelschoenen! In de auto even gekeken of we in de buurt van Glencoe nog een makkelijke wandeling kon doen, maar ik begon behoorlijk te verstijven toch, dus ipv wandelen zijn we naar Kinlochleven gereden om daar een mooie waterval te spotten. Het is een mooie omgeving om door heen te rijden. Na de waterval zijn we terug gereden naar onze luxe stacaravan en een biertje open getrokken, erg lekker na zo'n inspanning! Verder een rustige avond gehad, lekker boekje gelezen, nog even naar de WiFi gelopen met het fijne bericht dat alles goed gaat met de katten, en uiteindelijk een hete douche genomen om het zweet van vandaag van me af te spoelen en schoon het bedje op te zoeken!

Glencoe (Jacobite Train)
Vanochtend naar het station van Fort William gereden om daar op de Jacobite Train te stappen, oftewel de Harry Potter-trein. Deze stoomlocomotieven zijn gebruikt als 'Hogwards Express' in de Harry Potter films, en rijden over de tevens uit de films beroemde Glenfinnan Viaduct, een hoge stenen brug. De rit naar eindstation Mallaig duurde bijna 2,5 uur met een stop van 20 minuten in Glenfinnan. Onderweg vele mooie Schotse plaatjes gezien met bergen, lochs en heel veel groen. Het was droog, echter zowel heen als terug wel net regen terwijl we over het Viaduct reden waardoor ik verzopen foto's heb door druppels op de lens! Maar het was wel een mooi gezicht verder. In Mallaig hadden we een dik uur om in dit vissersdorpje rond te lopen. Het veer naar de Isle of Skye is nog wel apart, aangezien de hele voorkant van de romp omhoog komt bij het aanleggen om de auto's op en af te laden. Na nog wat foto's te hebben genomen van de trein weer plaats genomen in de trein, en in een kleine twee uur koerst deze dan dezelfde weg weer terug naar Fort William. Rond 16 uur kwamen we daar weer netjes aan, en na nog snel even de supermarkt in te zijn gedoken voor het avondeten weer terug via de achtbaan die de weg naar Glencoe is vanwege de vele bochten! Daar hebben we buiten eerst nog een biertje gedronken voordat we zijn gaan eten en de rest van de avond plannen voor morgen maken, koffer weer inpakken en relaxen. Morgen vertrekken we hier weer en gaan we door naar onze laatste stop, Callander!

Glencoe-Oban-Luss-Callander
Vanochtend zijn we vertrokken uit Glencoe en eerst via een mooie route naar Oban gereden. Extra mooi want als verrassing scheen de zon! Bochtige wegen, hoge bergen, veel groen en blauwe lochs, glens en lucht! In Oban zijn we via de steile Jacob's Ladder naar McCaig's Tower geklommen, een mini Colosseum gebouwd om de metselaars aan het werk te houden. Hier heerlijk een half uur op het gras in de zon gelegen, en over de baai van Oban uitgekeken. Na een korte stop in de lokale distillery waar we de tour hebben overgeslagen op een terrasje neergestreken om in de zon koffie te drinken. Daarna richting de bewolking gereden en naar Luss geweest, gelegen aan de oevers van Loch Lomond, het grootste meer van GB. Na een uurtje door dit dorpje en langs haar oevers te hebben gelopen hebben we de Highlands echt verlaten en zijn we doorgereden naar de plaats van bestemming, Callander. Al met al een uur of vier gereden vandaag, en ondanks de grote stops werd ik opeens flink moe! Heel veel puf had ik dus niet meer, maar toch nog even op en neer door de hoofdstraat om de restaurantjes te verkennen, om uiteindelijk op de hoek van onze b&b neer te strijken voor een steak&ale pie. Daarna ben ik op bed gaan liggen om weer bij te komen, en naar verwachting zal ik niet oud worden vanavond!

  • 14 Juni 2016 - 21:29

    Elma:

    Ik zie maar niets over een lekker glaasje whisky

  • 14 Juni 2016 - 21:32

    Hans:

    Hoi dochter,
    Volgens mij hebben julie het héééél vervelend.......
    Blij om te lezen dat jullie niet iedere avond dronken van de whisky het bed in tollen. Al krijgt vaders natuurlijk niet alles te lezen!
    Jammer dat jullie al weer aan het laatste onderkomen toe zijn. Wat gaat tijd toch snel. Lijkt me dat wij ook maar een keertje naar Schotland toe moeten. Wie weet komt het daar nog van, oolt.
    En gelukkig hebben jullie ook nog heel behoorlijk weer. Dat kan heel wat slechter. Wij hebben niet veel regen gehad, maar het oosten en zuiden staan regelmatig blank!
    Geniet ze van de laatste dagen. Voor de poesen wordt goed gezorgd, hoor.... Ben benieuwd naar het eventuele vriendje voor Phoem

  • 14 Juni 2016 - 21:36

    Elma:

    En mijn hele verhaal is weg :-). Ik heb smileys gebruikt en die pikt deze site vermoedelijk niet. Enfin, de belangrijkste zaken in de herhaling: weer een leuk verslag. Ben benieuwd naar je foto's, want eventueel zou ik ook nog wel eens naar Schotland willen. Maar dan wel met de boot helaas. De rest laat ik even, katten gaan lekker zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 11384

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: