Washington DC dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Washington DC dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Washington DC dag 2

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

13 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Terwijl Suzanne vandaag haar trip naar de battlefields in de buurt van DC maakte, ben ik de National Mall gaan verkennen. Langzame start vandaag, ik had niet goed geslapen en ik zag tot mijn grote geluk dat er nog kaartjes te boeken waren voor een rondleiding door het Capitol morgen, dus die heb ik natuurlijk eerst geboekt. Maar rond kwart over 9 dan toch het appartement verlaten, en op richting het startpunt van de wandeling van vandaag, het Capitol. Het was een beste rit met de metro, maar met een muziekje in mijn oren was het ook weer zo voorbij. Vanuit de metro naar de oostzijde van het Capitol gewandeld, wat iedereen kent want dat is het aanzicht vanuit de Mall. De vorige keer ben ik niet zo dichtbij geweest, dus even de tijd genomen om foto's te nemen. Daarna via de sculpture garden doorgelopen, en naar binnen gegaan bij het National History Museum, voornamelijk omdat ik moest plassen. Maar aangezien je dan toch al binnen bent, even door het museum gewandeld en weer naar de Hope Diamond gekeken en het skelet van de T-Rex. De Mall overgestoken voor een bezoekje aan het Smithsonian Visitors Center in het Smithsonian Castle, maar hier was weinig aan (wel weer een goede stop voor het toilet). Toen door naar het Witte Huis. Beetje in verwarring omdat de boel was afgezet, maar dat kwam blijkbaar omdat de helicopters weer bij het Witte Huis moesten landen. Dan eerst maar richting de noordzijde van het Witte Huis, dat is ook de kant van 1600 Pennsylvania Avenue. Daar moesten we ook eerst afstand houden maar later mochten we dichter richting de hekken. Flink wat foto's genomen natuurlijk, en daarna nog even door het parkje tegenover het Witte Huis gelopen. Vervolgens terug gelopen naar de zuidzijde van het Witte Huis waar de afzettingen inmiddels waren opgeheven, dus daar ook nog even wat foto's genomen. Weer terug de Mall op en Washington Monument van dichtbij bekeken. Deze naald is helemaal hoog als je er tegenaan leunt! De weg over en het National WWII monument bekeken. Deze was nog in aanbouw toen ik in 2003 in DC was, dus deze was nieuw voor mij. Mooi monument, en op een of andere manier raakte dit monument me nog al. Ik kan het niet verklaren maar dat hoeft ook niet. Langs de Reflecting Pool gelopen met inderdaad een mooie weerspiegeling van het Lincoln Memorial. Even afgeslagen naar het Vietnam Memorial en daar langs alle namen gelopen. Vervolgens de trap op naar het Lincoln Memorial. Het tofste was natuurlijk de plek waar MLK zijn 'I have a dream' speech heeft gegeven, deze plek is ook gemarkeerd. Beneden bij de tentoonstelling waren ook beelden van de speech, en dat gaf me wel kippenvel! Maar eerst natuurlijk het standbeeld van Lincoln van dichtbij bekeken, en een tijdje op de trappen gezeten en over de Mall uit gekeken. Via het Korean War Memorial doorgelopen naar het Martin Luther King Monument. Deze is ook nog vrij nieuw en ligt mooi aan het water tegenover het Jefferson Monument. Nog een stukje doorgelopen voor het FDR Momument wat alleraardigst is! Overal oneliners uit zijn vele toespraken. Daarna was ik wel klaar voor vandaag en werd het tijd om de beentjes te laten rusten. Echter was het dichtstbijzijnde metrostation ook nog bijna 2km weg dus moest nog een eindje lopen. Maar het zonnetje scheen inmiddels dus ach. Ik hoefde niet lang te wachten op een metro, dus hop de trein in en weer terug richting het appartement. Bij de Traders Joe nog even een avondmaal gehaald, en terug in het appartement de beentjes omhoog! Lekker een hete douche genomen, en aangezien vandaag de seizoenspremiere is van twee series die ik volg lekker op de bank gehangen. Suzanne was pas laat terug van haar trip, dus na het uitwisselen van verhalen snel naar bed en op naar morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 11418

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: