Philadelphia dag 1&2 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Philadelphia dag 1&2 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Philadelphia dag 1&2

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

19 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Philadelphia

Philadelphia dag 1
Vanmorgen redelijk vroeg op omdat ik om half 9 bij het visitors center wilde zijn om een kaartje te halen voor Independence Hall. Gelukkig stond de koffie al klaar in de keuken, dus na het ontbijt de wandeling van 5 minuten gemaakt en gelijk een kaartje gescoord voor de rondleiding van 9 uur. Ook hier weer door security, en daarna 20 minuten wachten op de rondleiding. Na een korte introductie eerst de voormalige rechtszaal in. Daarna was het tijd voor de ruimte waar de Declaration of Independence is opgesteld en getekend, en de Constitution. Behalve de stoel waar Washington nog op gezeten heeft was alles nagemaakt, maar leuk was het wel. Vervolgens mochten we nog even naar boven om daar een kijkje te nemen met oa de govenor's counsil chamber, en na ruim een half uur stonden we weer buiten. Daarna nog even naar exemplaren van de eerste gedrukte Declaration of Independence en Constitution gekeken, en vervolgens nog een rondleiding door de kamers van de toenmalige Senaat en House of Representatives. Was erg leuk allemaal. Na nog wat foto's Independence Hall weer verlaten en een kijkje genomen bij Library Hall en Old City Hall. Daarna doorgelopen naar het bekende LOVE kunstwerk wat niet op JFK Plaza staat omdat ze dat aan het verbouwen zijn maar nu tijdelijk om de hoek naast het huidige City Hall staat. Het was erg warm vandaag en ik liep langs Macy's dus besloot daar even naar binnen te lopen. De schoenen heb ik kunnen laten staan, bij de jurkjes had ik minder zelfbeheersing! Terug gelopen naar mijn hostel om daar mijn tas met aankopen te droppen en omdat het zo zonnig was besloten mijn ereader in mijn rugzak te gooien en bij Penn's Landing langs het water in het zonnetje met een lekker briesje wat te liggen lezen. Toen de zon achter de gebouwen begon te zakken terug naar mijn hostel gelopen en het eten wat ik eerder had gekocht opgegeten. Ondertussen via WhatsApp nog met een oude studiegenote van IU proberen te bellen, maar de connectie was erg slecht dus in plaats daarvan maar wat zitten chatten. In de gemeenschappelijke ruimte was men Friends aan het kijken, dus ik heb daar ook wat op de bank gehangen totdat het tijd was voor happy hour met gratis biertjes en meegedaan aan een spelletje Jenga en wat gekletst met andere reizigers. Er was een ware invasie van Nederlanders in het hostel vanavond, je komt ons soort ook overal tegen! Rond half 10 mijn kamertje weer opgezocht, en na een douche en wat klooien op het internet gaan slapen.

Philadelphia dag 2
Vanmorgen een iets latere start, ik begin echt wel moe te raken en ondanks dat ik het heel jammer vind dat ik New York niet ga zien is het wel een terechte beslissing. Steden zijn nou eenmaal vermoeiend! Na het ontbijt een fiets gepakt bij de lokale bikeshare en naar het Philadelphia Museum of Art gefietst. Lekker stukje fietsen, ruim 20 minuten. Mijn fiets weer geparkeerd en na een tijdje te hebben gekeken hoe actieve sporters de scenes uit Rocky recreëren door de museumtrappen op te rennen, en een foto te hebben genomen van het Rocky standbeeld, zelf lopend de trap op gegaan. Het was al vroeg warm, dus snel de koelte van het museum opgezocht. Ze hebben hier een aardige collectie contemporary art met een flink aantal Monets, Picasso's, een aantal Kandinsky's en zelfs een paar Van Goghs en Mondriaans! De meeste tijd doorgebracht op de begane grond met American arts en dus de Contemporary art, maar hierna ook nog even door de rest van het gebouw gelopen met vroeg-Europese en Aziatische kunst en de amory. Het museum aan de achterkant verlaten voor de sculpture garden, en nog even richting de rivier gelopen. Daarna buiten weer langs het gebouw richting het Rodin Museum. Deze zat bij de ticketprijs inbegrepen dus als je er dan toch langs komt... Het is maar een klein museumpje dus ik was niet zo heel lang binnen, maar buiten op de stoep nog even een Facebook Livesessie gedaan. Nu de benenwagen genomen terug richting mijn hostel via City Hall waar ik gisteren wel langs was gekomen maar nog geen foto van had gemaakt, en bij de McDonalds even een milkshake gehaald want het was zo'n 30 graden inmiddels. Nog even langs het Betsy Ross House waar de eerste Amerikaanse flag zou zijn gemaakt en Elfreth Ally, de oudst overgebleven straat van Philadelphia, en vervolgens even koud water gaan halen bij mijn hostel wat twee blokken verderop zit. Heel even op bed gaan liggen, maar vervolgens toch maar weer snel naar buiten om nog even van de warmte te genieten in het parkje tegenover mijn hostel. Inmiddels was het gelukkig niet zo bloedheet meer dus daar was het goed toeven en heb ik nog even aan mijn blog gewerkt zodat ik een complete herinnering van deze reis krijg. Ik wilde toch nog wel een echte Philly Cheese Steak, dus in de buurt van mijn hostel er eentje gehaald voor het avondeten. Daarna nog wat snacks gehaald voor eventuele trek later en anders voor morgen op de luchthaven, en de rest van de avond in mijn hostel doorgebracht om mijn koffer opnieuw in te pakken voor de vlucht, nog even een biertje en spelletje te doen met de groep, en een deel van het laatste presidentsdebat te bekijken. Deze heb ik niet helemaal af gekeken want ik wilde toch een beetje op tijd naar bed gaan aangezien het in het vliegtuig waarschijnlijk niet veel van slapen komt!

  • 20 Oktober 2016 - 06:18

    Ymke:

    Heerlijke reis gehad volgens mij zus! Goede terugvlucht!

  • 20 Oktober 2016 - 12:21

    Elma:

    Leuk verslag weer Tonke, wanneer ben je precies terug?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 11388

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: