Redmond, Portland en Seaside - Reisverslag uit Seaside, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Redmond, Portland en Seaside - Reisverslag uit Seaside, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Redmond, Portland en Seaside

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

24 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Seaside

Redmond - Portland (dinsdag 22 augustus 2017)
Vanmorgen eclipse central (dus Redmond) weer verlaten. Eerst even nog met het thuisfront FaceTime om de verhalen van gisteren in beeld en geluid te delen. In Redmond voor de zekerheid de tank weer volgegooid, ik wist niet zo goed hoeveel kans ik onderweg had. Daarna naar het westen gereden. Vanwege de natuurbranden heel veel rook onderweg, het had wat naargeestigs. Mt Jefferson heb ik dus niet kunnen zien onderweg. Het was een stressvolle rit, steeds op de huid gezeten door automobilisten die harder wilden dan ik, niet overal kunnen stoppen om ze te laten passeren, weinig passing lanes, veel bochten, etc. Tel daar bij op dat ik recht over een flinke steen heen reed en als de dood was dat ik daardoor een lekke band zou oplopen, nog eens extra zenuwen vlak daarna omdat de automobilist achter me steeds knipperende met groot licht omdat hij er langs wilde, dus ik was niet happy. Ik was dan ook blij dat ik na anderhalf uur de rest area opreed, dat had ik wel even nodig. Na een kwartiertje rook inademen toch maar weer op pad, en gelukkig werd de weg niet veel later tweebaans. Kon ik lekker mijn eigen tempo rijden zonder ongeduldige achtervolgers. Mijn stop onderweg was vandaag de outlets. Ik moet toch ook wat doen aan mijn jurkjes-voorraad nietwaar? Eerst bij maxstudio.com weer twee fijne jurkjes op de kop getikt. Ik ben erg fan van deze jurkjes dus het is fijn weer wat nieuws te hebben. Toevallig heb ik eerder dit jaar er eentje weggedaan omdat deze stuk was, maar nu heb ik er eentje gekocht in dezelfde kleur (teal). Daarna op zoek naar toffe schoenen, maar deze missie slaagde minder. Ik kon bij mijn gewoonlijke schoenwinkels geen toffe pumps vinden. Wel ergens anders twee paar ballerina's gekocht, ik was op zoek naar zwarte maar raakte op slag verliefd op een tof zwart-wit paar, dus die heb ik ook maar meegenomen. Daarna uiteraard naar Dressbarn. Hier lukte het niet zo goed als andere jaren maar ben toch twee jurkjes rijker. Een andere hadden ze niet in mijn maat meer, dus misschien waag ik nog een poging in Everett. Maar 4 jurkjes en 2 paar ballerina's is ook ruim voldoende. Daarna door naar mijn verblijf in Portland. Hier kwam ik midden in de spits terecht, dus een ritje van 45 minuten werd dubbel zo lang. Maargoed, verder geen probleem. Eenmaal bij mijn Airbnb de sleutel in de lockbox gevonden, alleen kwam de sleutel toen vast te zitten in de deur! Gelukkig had ik mazzel en kwam even later één van de eigenaren even thuis, dus die kon helpen de sleutel te bevrijden en de deur te openen. De huiskat Jake begroet en even gekroeld, en daarna op mijn kamer wat gegeten. Morgen kijken wat Portland te bieden heeft!

Portland (woensdag 23 augustus 2017)
Vannacht niet echt lekker geslapen en een privé-kamer bij mensen thuis is misschien ook niet helemaal mijn ding. Maargoed, ben rond 8 uur op pad gegaan in de jacht naar koffie! Deze gelukkig snel gevonden en daarna richting de lokale bikeshare. Deze werkt echter niet zoals in Philly en DC waar je overal via palen fiets uit het rek kan trekken. Hier moest je een abonnement hebben om via een app dan een fiets te reserveren. Op de kaart een rek gevonden met een kiosk waar je wel ter plekke een fiets kon pakken, dus daar maar heen gelopen. Hier is het gelukt een fiets te krijgen, dus op de fiets richting downtown. Even zoeken hoe ik de brug op kwam om de rivier over te steken, maar na een blokje om en andere fietsers achtervolgen is dit ook gelukt. Eenmaal in de buurt van Pioneer Square de fiets weer in een rek geparkeerd en richting het plein gelopen. Even wachten bij het winkelcentrum totdat het open ging want uiteraard moest ik weer plassen. Een rondje gemaakt over het plein en daarna me gemeld voor de free walking tour. Deze was erg aardig. De gids vertelde zijn verhalen op leuke wijze en nam ons langs de hoogtepunten van downtown Portland mee met veel achtergrondinformatie en anekdotes. Na ongeveer drie uur waren we klaar en na eerst weer een hoognodige plaspauze ben ik nog even Nordstrom Rack ingelopen die ik onderweg had gespot. Hier nog een leuk jurkje gekocht en een simpel zwart rokje. Nu moet ik wel stoppen met shoppen haha. Vervolgens doorgelopen naar Tom McCall Waterfront Park en daar een stukje langs de rivier gewandeld. Daarna op een bankje geploft en een boekje gelezen, echter wel het al snel te heet in de zon dus maar een plekje in de schaduw gezocht. Nadat ik mijn boek uit had besloten terug te wandelen naar mijn Airbnb. Was bijna 2.5 km maar het was pas 16 uur dus ik had alle tijd en na 40 minuten was ik dan ook op bestemming. Maar de route ging via een industrieterrein dus het was niet de meest inspirerende wandeling! Terug even op bed gelegen en hier kreeg ik gezelschap van de huiskat Jake. Ik kijk al weer uit naar mijn eigen monsters thuis zondag! Rond etenstijd Jake de kamer weer uitgezet en richting de dichtstbijzijnde supermarkt gelopen voor wat te eten. Had behoefte aan groente dus een berg groenteprut met o.a. courgette, pompoen en boerenkool opgeschept met een stukje kip en wat mac and cheese. Daarna weer terug gelopen naar mijn verblijf en die nieuwe kleding in de meegenomen vacuumzakken gestopt. Sws zijn de pakzakken van Ikea een uitkomst, scheelt een hoop gedoe met inpakken elke keer! Nog even met het thuisfront geappt en na een douche weer gaan slapen!

Portland - Seaside (donderdag 24 augustus 2017)
Vandaag richting de kust! Dus weer de auto in, die begin ik stiekem wel een beetje beu te worden. Vandaag de 1000 miles doorbroken voor deze trip. Ik had mijn zinnen gezet op American pancakes, dus na een half uurtje eerst gestopt bij IHOP voor koffie en New York Cheesecake pancakes. Het heeft me gesmaakt! Daarna doorgereden naar Tillamook, bekend om de kaas. Bij de kaasfabriek als kaaskop kritisch wat soorten kaas geproeft en voor Amerikaanse begrippen zat er best lekkere kaas tussen. Daarna doorgereden naar Cannon Beach. Althans dat was de bedoeling, ik miste alleen de juiste afslag en het duurde 4mile voordat ik de kans kreeg om te draaien. Terug en nu wel de afslag te pakken, en op naar het strand. Cannon Beach is bekend om Haystack Rock, een markante rots net uit de kust. Na hier foto's van te hebben genomen een stukje langs de kust gelopen en met mijn blote voeten gevoeld hoe koud de Pacific ocean is. Te koud om te zwemmen iig! Daarna even terug gelopen naar de auto om me in te smeren met zonnebrand en vervolgens lekker op het strand een uurtje gelezen. Hierna was het nog maar een kort stukje rijden en via de supermarkt voor wat avondeten doorgereden naar mijn hostel. Deze zit vlak aan het strand en kijkt uit over een rivier, het is een mooi plekje. Na het droppen van mijn spullen eerst weer richting het strand gelopen en over de promenade gewandeld. Hier stond ook een bord dat er haaien gesignaleerd waren dus dat zwemmen zit er echt niet in. Maar vanwege het koude water was ik dat toch al niet van plan. Halverwege de promenade nog een tijdje in de zon gezeten op een bankje voordat ik terug ben gelopen en bij mijn hostel in de tuin ben gaan zitten. Wat gekletst met andere gasten en daarna mijn avondmaal in elkaar geflanst. Ook de levensmiddelen die ik niet meer nodig heb hier achter gelaten, dan heeft een ander er misschien nog wat aan! Na het eten heerlijk rustig in de tuin verder zitten lezen en genoten van de zon. Heerlijk even zo'n relaxt middagje in de zon! Nadat het zonnetje achter de bomen verdween en bijna onder was naar binnen verplaatst en aan mijn blog gewerkt. Morgen nog een flinke rit richting Seattle te gaan en dat is dan gelijk ook mijn laatste volle dag in de VS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seaside

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 11421

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: