Petra-Wadi Rum - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Petra-Wadi Rum - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Petra-Wadi Rum

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

12 Oktober 2015 | Jordanië, Petra

Petra-Wadi Rum

Vanochtend begon de dag niet helemaal optimaal. Na het ontbijt in de lobby op de bus wachtend mijn biertjes op de marmeren vloer laten vallen waarbij er eentje uit elkaar spatte, vergat ik daarna in alle consternatie mijn water er bij het kopen van een nieuwe stapte in in een gat in de weg vol water! Vervolgens nog een keer uitgegleden bij het toilet en ik hield mijn hart vast hoe ongeschonden ik deze dag door zou komen. Uiteindelijk viel dat reuze mee. Na een paar uur rijden kwamen we aan in ons kamp voor de nacht. Deze lag eigenlijk gewoon langs de weg dus niet helemaal in de woestijn zoals in Egypte. Ieder had zijn eigen tent waar maar liefst 3 bedden in stonden. Na de lunch hadden we nog wat tijd te overbruggen voor onze jeepsafari dus met een boekje me op een bank gelegd en even rustig aan. Rond 15 uur was het tijd voor de jeeps. Achterop de pick-up staan bankjes waar we op konden zitten. Vanwege het stof en de wind m'n hoofd helemaal in mijn wikkelrok gewikkeld en grote zonnebril op. Onherkenbaar! De jeepsafari was dik genieten! Prachtig landschap, rotstekeningen bekeken, diersporen bekeken en zowaar hier ook twee natuurlijke arches! Hartstikke mooi natuurlijk! Onderweg kwamen we nog een groep dromedarissen tegen waarvan eentje met een kleintje wel heel erg dicht bij de jeeps kwam kijken. Vond niet iedereen even leuk! Maar het maakte het plaatje van woestijn en 'kamelen' natuurlijk wel compleet! Vervolgens terug gereden richting het kamp en in de buurt van het dorp nog op een rots geklommen om de zonsondergang mee te maken. Ook geen straf! Terug in het kamp me snel afgedekt voor de muggen en ook hier kennen ze hangi, een ondergrondse stoommaaltijd al heet het hier vast anders! Maar het was heerlijk eten. Daarna gezellig met de groep nog rond het kampvuur gezeten met een waterpijp en de overgebleven biertjes genuttigd. Ook nog een stukje van het kamp weggelopen om de sterrenhemel te bekijken en de Melkweg gezien ondanks dat er nog wel licht was van het dorp. Ook een poging gedaan tot het fotograferen van de sterren met papa's instructies, maar ik geloof dat ik niet verder ben gekomen dan één gelukte foto ;) Rond een uur of elf ben ik uiteindelijk gaan slapen. Nog even overwogen om ook buiten te gaan slapen, maar ik durfde niet vanwege de muggen en ben toch maar in de tent en onder de klamboe gedoken.

• 12 Oktober 2015 - 10:42

Hans:

Verslag weer gelezen, maar we waren natuurlijk al weer "bij" via de berichten. Nu lekker visjes kijken en vanavond na nog een duik in het zwembad heerlijk slapen in je Hilton.