Wadi Rum-Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Wadi Rum-Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Wadi Rum-Aqaba

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

12 Oktober 2015 | Jordanië, Akaba

Vannacht geen beste nacht gehad in mijn tentje in de woestijn. Vanwege de klamboe zelf besloten in de tent te slapen. Echter wilde een deel van de groep,wel graag buiten slapen, wat een volksverhuizing om 12 uur 's nachts met gesleep van bedden betekende. Ik had de deur van mijn 'tent' open gelaten voor de frisse lucht en koelte! alleen gooide iemand mijndeur dicht bij het verslepen van de bedden om mij te behouden voor het lawaai. Vast lief bedoelt, alleen viel daarbij de deur aan de buitenkant in het slot en zat ik dus opgesloten in mijn tent! Ik werd er gelijk helemaal panisch van al werd ik gelukkig snel bevrijd, maar daarna lukte het maar moeilijk om in slaap te vallen omdat ik telkens met één oog gluurde of de deur nog wel open was. Daarnaast was het sws nogal rumoerig, en ondanks mij klamboe toch een aantal keer gestoken op mijn voeten die uit het korte bed staken. De zonsopgang heb ik wel gemist, maar dat was een bewuste keuze omdat ik toen net even lekker sliep. Ook in de woestijn echter de oproep tot gebed van de imam kunnen horen! Dat geluid om 5 uur 's ochtends zal ik echt niet missen als ik weer thuis ben! Vanuit de woestijn was het ongeveer een uurtje rijden naar Aqaba, waar we met groot geluk al om 10 uur konden inchecken in onze kamers. Heerlijk even opfrissen onder de douche en op bed gelegen, totdat het tijd was om naar de boot te gaan. Vanuit Aqaba kijk je uit om Eilat en achter Israël de bergen van de Sinaï in Egypte, terwijl je als je de andere kant op kijkt je Saudi Arabië kunt zien liggen. Vierlandenpunt dus! Na een stukje varen kregen we onze snorkels en flippers en sprongen we het water in op naar het koraal en de vissen te gaan kijken onder leiding van een gids. Heel veel vissen gezien, waarbij de mooiste toch wel de koraalduivel was. Na deze snorkeltocht volgende de lunch wat een barbecue was, en voeren we verder naar de volgende spot om de snorkelen. Helaas geen schildpadden gezien, maar het snorkelen blijft toch wel erg leuk om te doen zo! Ondanks het goede insmeren wel mijn rug een beetje verband met het snorkelen, dus die gloeit nu lekker! Terug aan land I. Het hotel nog even in het zwembad gesprongen, en daarna kon ik eindelijk mijn haar wassen! In Petra kwam er zo'n lullig straaltje uit de douche dus dat ging met mijn haar niet lukken, en in de woestijn natuurlijk ook niet. Vervolgens heerlijk langs het water in de haven gegeten en na het eten een glaasje wijn gedronken op het dakterras met uitzicht op de lichtjes van Eilat. Ik ben redelijk vroeg terug naar het hotel gelopen want mijn koffer was één grote bende, en morgen hebben we weer een vroege wakeup call!

  • 13 Oktober 2015 - 07:58

    Ymke:

    Klinkt weer als een geslaagde dag zus! Ik ben vannacht door de oproep tot gebed heen geslapen, gisteren werd ik er ook wakker van... Koeweit is ook leuk! Paar mooie moskeeën natuurlijk, hele chique malls, gisteren ook de traditionele souk bezocht en flink onderhandeld voor een kleinigheid voor de kids. 'S avonds uit eten geweest met onze agent hier, een echte sjeik aangezien hij verre neef van de koning is. Hij werd dan ook nogal respectvol behandeld. Vrolijke gezellige man, gaf gewoon een hand. En na het eten ipv biertje drinken naar theehuis met waterpijp ;-) Dat heb je toch ook in Jordanië wel geprobeerd he?!?

  • 13 Oktober 2015 - 13:08

    Hans:

    Die dochters van mij toch!!
    Waterpijp roken, snorkelen, onderhandelen, lekker eten en dat alles met een heerlijke temperatuur!
    Hier is de gevoelstemperatuur 2 graden(!!!) dus geniet er nog maar even van.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 11491

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: