Aqaba - Amman - Amsterdam - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Aqaba - Amman - Amsterdam - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Aqaba - Amman - Amsterdam

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

14 Oktober 2015 | Jordanië, Amman


Vanmorgen weer een vroege start in Aqaba na een heerlijke nacht slaap! De eerste vier uur waren in de bus onderweg naar de Dode Zee. Bij de Dode Zee kwamen we op een soort resort met zwembaden, douches en natuurlijk de Dode Zee. Na een lekkere lunch was het tijd om af te dalen richting het water om te drijven. Eerst voorzichtig over het zout het water inlopen en door de knietjes rustig in het water zakken. Zeker niet spetteren, want het zoute water in je oog krijgen is geen pretje. Mij gelukkig niet overkomen maar als ik anderen hoorde ben ik daar wel blij om. En dan maar drijven! Wat een aparte ervaring is dat! Heel raar hoe makkelijk je blijft drijven, maar echt super! Vanwege het hoge zoutgehalte en de mineralen mag je maar 10 minuten per keer het water in. Snel onder de douche het zout afspoelen en het zwembad in! Lekker zwembad, en daarna heerlijk aan de rand van het zwembad op een bedje liggen relaxen! Na een uurtje nog een keer afgedaald naar de Dode Zee en nog een keer het water in. Vervolgens kwam een reisgenoot op het briljante idee om ons in te laten smeren met modder uit de Dode Zee, en daar heb ik enthousiast aan mee gedaan! Helemaal onder de modder en eindelijk een keertje niet lijkbleek maar pikzwart! Kwartiertje laten drogen in de zon en schaduw zodat de modder lekker aankoekte en vervolgens afspoelen in de Dode Zee. Dat was wel even schrobben, maar met een beetje hulp van elkaar wel weer schoon. Behalve het gezicht, dat kon natuurlijk niet het zoute water in dus dat mocht nog onder de douche. Heerlijk zacht huidje nu! Nog even snel in het zwembad geplonsd en daarna snel omkleden om verder te rijden naar Amman. Daar kwamen we, via een stop bij een winkeltje met Dode Zee producten waar ik niks heb gekocht, een uurtje later aan in hetzelfde hotel waar we de eerste twee nachten ook sliepen. Even een uurtje chillen en nog even naar de supermarkt gelopen voor een laatste fles water, en daarna me weer bij de groep gevoegd voor het diner. Omdat ik toch mijn dinars op moest maken me maar getrakteerd op een achterlijk duur wijntje wat uiteindelijk pas na het eten geserveerd werd, maar zo konden we nog even proosten op onze laatste avond en een heerlijke reis!

Een dag later...
De wake-up call was om 4 uur en na een klein ontbijtje zaten we rond 5 uur in de bus naar het vliegveld. Op de luchthaven de laatste dinars opgemaakt aan een kop koffie, en vervolgens de lucht in. Eerste paar uur in het vliegtuig wat liggen suffen (want slapen in een vliegtuig lukt me nog steeds niet) en mooi op tijd op Schiphol. Daar een lange rij bij de douane, leken wel Amerikaanse taferelen! Voordeel was wel dat mijn koffer al op de bagageband lag dus die kon ik zo oppakken. Toen was het tijd om afscheid te nemen van de groep! Het was een leuke groep, veel mee gelachen, en het zal wel even stil zijn zo zonder al die mensen! Maar ook fijn dat Ymke me is komen ophalen van Schiphol en mij en de monsters weer thuis heeft gebracht! Jordanië is een heel mooi land, veel hoogtepunten beleefd en totaal geen problemen met vluchtelingen of andere toestanden gehad, dus ik kan iedereen aanraden zo'n hoogtepuntenreis te maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 11458

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: