Tongariro naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Tongariro naar Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Tongariro naar Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Tonke

15 December 2013 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 12 december 2013
Vanochtend wakker geworden met minder spierpijn dan gedacht! Wel wat last van mijn kuiten, en mijn 'ei' voelde ik ook nog wel, maar ik lag minder in de kreukels dan ik had gedacht! Na een hete douche voelde ik me eigenlijk wel best. Ik moest om 10 uur uitchecken, dus ik heb lekker rustig aan gedaan, omdat de bus pas om 11.30 uur kwam. Na het uitchecken heb ik nog heerlijk in de zon zitten lezen met uitzicht op de drie vulkanen. Ik ga dit uitzicht en deze warmte missen! Daarna was het tijd voor de lange rit terug in de bus richting Auckland. Op de bus kwam ik wel weer een bekende tegen, aangezien Liv tot mijn verrassing ook op deze bus zat. Gezellig! Nabij Auckland kon ik vast weer wennen aan Nederland, aangezien we daar rond de spits aankwamen, en we dus in de file stonden! Ik ben bij Queen Street van de Straybus gestapt en nog even de supermarkt ingedoken om een salade voor het avondeten te scoren. Daarna heb ik een Airbus Expres richting het vliegveld genomen. Jeetje wat een chagrijnige buschauffeur was dat! Bij het vliegveld moest ik helaas 40 minuten wachten op de bus richting mijn hostel. Nouja, het is niet anders! Daar kwam ik rond kwart over zeven aan, en had ik een eigen kamer tot mijn beschikking. Ik had een kamer zonder badkamer geboekt, maar ik had deze toch tot mijn beschikking. Blijkbaar waren de kamers zonder op :) Ik heb mijn koffer vervolgens heringepakt, gegeten, en ben toen maar mijn bed ingedoken aangezien ik morgen om 7 uur op het vliegveld moet zijn. Raar idee dat ik vanmorgen nog in de zon met zo'n prachtig uitzicht zat en nu saai bij de luchthaven slaap! Maar ik heb zoveel moois gezien onderweg, ik zal deze vakantie niet snel vergeten, al is het maar door mijn litteken! ;)

Vrijdag en zaterdag 13/14 december 2013
Vanmorgen vroeg op voor mijn transfer naar de luchthaven. Mijn vlucht naar Tokio vertrok om 09.05 uur. Ik was netjes om kwart voor 7 op de luchthaven. Helaas lukte de self-checkin niet, maar gelukkig hoefde ik niet in een ultralange rij te staan voor mijn instapkaart. Mijn koffer was stiekem een halve kilo te zwaar, maar daar zeiden ze niks over dus prima zo. Geen idee waardoor ik opeens drie extra kilo's in mij koffer heb, behalve alle souvenirs en folders, plus de Lonely Planet zit nu in de koffer. Op de luchthaven heb ik mijn laatste dollars uitgegeven en daarna was het al snel boarden. De vlucht had wat vertraging, maar heel erg wat dat niet aangezien ik toch tijd zat had in Tokio. Ik heb wel erg moeten lachen om het filmpje met safety instructions. In plaats van een saaie, gewone instructie heeft Air New Zealand namelijk beschikking tot een filmpje opgenomen in samenwerking met Sir Peter Jackson, de director van de LOTR en Hobbit films. Hij is hier zelf in te zien, een acteur uit The Hobbit, Gollum, en de stewards zijn verkleed als Elves. Weer eens wat anders! Het filmpje is hier te zien: http://m.youtube.com/watch?v=cBlRbrB_Gnc De vlucht zelf duurde lang. Na drie films te hebben gekeken moest ik nog ruim vier uur vliegen, dus een beetje gek werd ik wel. Mja, niets aan te doen dan zitten en wachten. Na een vlucht van ongeveer 11 uur kwam ik aan in Tokio, inclusief hard gillende Japanse meisjes tijdens de winderige landing. En dit was niet eens de langste vlucht! Hopelijk kan ik naar Parijs een beetje slapen om de tijd te verdrijven :) Tokio is ook niet zo'n heel spannend vliegveld, maar met WiFi en een boek heb ik de tijd wel kunnen doorbrengen totdat ik mijn instapkaart kon regelen. Ik moest daarna nog een uur wachten voordat we konden boarden, en een beetje moeite om wakker te blijven had ik inmiddels wel! In het vliegtuig ben ik dan ook voordat het eten kwam al een uurtje in slaap gevallen. Helaas bleef het hier ook wel een beetje bij. Na het eten heb ik nog een uurtje kunnen slapen met behulp van een pilletje, maar verder was het toch vooral een beetje hangen tussen waken en slapen. Het zal nooit mijn talent worden, slapen in het vliegtuig! Deze vlucht duurde langer dan de eerste, maar door het dommelen was het wel te doen. Een half uurtje te vroeg kwamen we aan in Parijs. Hier werd ik meteen even stikchagrijnig omdat de weg naar mijn gate was afgesloten, en nergens stond aangegeven wat dan wel de juiste weg was. Ik was duidelijk niet de enige met dit probleem. Eenmaal op de juiste weg bleek het ook dat mijn gate een eindje weg was en dat ik hier vast door de douane moest. OK, prima, tijd zat tenslotte. Daarna mochten we eenmaal bij de juiste terminal ook nog niet door security. Allemaal dingen waar ik niet echt vrolijk van werd om half 3 's nachts na al een hele reis te hebben gemaakt! Eenmaal wel door security kwam ik aan in een compleet lege terminal. Vaag, blijkbaar doen ze geen Europese nachtvluchten ofzo? Ik ben dus mooi in een hoekje op de grond gaan liggen en heb nog even een half uurtje liggen dutten. Daarna heeft mijn mama me nog even kunnen vermaken door te chatten aangezien zij ook wakker was, en zo kroop de tijd langzaam richting mijn laatste vlucht. De laatste vlucht was dan ook over voordat deze begonnen was voor mijn gevoel. Ik heb me net even kunnen opfrissen, haren kammen en lenzen in doen, toen de landing alweer werd ingezet. En dan ben je weer in Nederland! Op de luchthaven kwamen mijn ouders en mijn broer mij ophalen. Gezellig! Altijd even spannend of je koffer het ook gehaald heeft, maar deze heeft de reis van de andere kant van de wereld met diverse overstaps ook doorstaan. Blijft toch iets magisch! Vervolgens ging de rit naar Osdorp, naar mijn zus en familie. Hier waren mijn monsters natuurlijk ook te vinden! Horus hoorde me en kwam me gelijk begroeten, Mika vond het allemaal wat te druk en bleef nog even op een veilige plek zitten. Na een gebakken eitje als ontbijt van mijn zwager was het tijd voor koffie en cadeautjes. Mijn papa had speciaal appeltaart gebakken, omdat ik deze in Hong Kong ook nog had gegeten. Yummy! De cadeautjes zijn geloof ik goed bevallen, en daarna was het tijd om mijn monsters op te pakken en naar huis te gaan! De dag ervoor waren mijn ouders al langs geweest om de kachel aan te zetten, en er stonden ook heel lief een bos rozen en een kerststukje op mij te wachten. Is toch gezellig thuiskomen nietwaar? Ik moet wel nog even wennen dat het bijna Kerst is, zit niet helemaal in mijn systeem! Ik heb mij zo lang mogelijk bezig proberen te houden. Foto's op de laptop zetten, koffer uitpakken, was doen, boodschapppen halen, etc. En katten knuffelen natuurlijk! Zodra ik even ging zitten kwamen ze bij me. Het is in Nederland een stuk kouder, en een stuk vroeger donker. Vooral dat laatste is natuurlijk lastig als je vecht tegen de slaapt. Rond half 7 heb ik het dan ook maar opgegegeven en zijn mijn monsters en ik gaan slapen.

Ik ben 10 jaar met een reis naar Nieuw-Zeeland bezig geweest. Het heeft echt aan al mijn verwachtingen voldoen en misschien wel overtroffen. Het reizen met Stray is goed bevallen, het slapen in hostels was minder erg dan gedacht. Het landschap is prachtig, de mensen vriendelijk, en ik heb het erg leuk gevonden zoveel mensen te ontmoeten op de bus. Je wordt in korte tijd heel erg close, deelt alles met elkaar voor een paar dagen, en ziet ze daarna waarschijnlijk nooit meer ;) Ik zal deze reis zeker niet snel vergeten. Ook al mijn butsen en kneuzingen hebben mij er niet van kunnen weerhouden om toch een fantastische tijd te hebben. Voor de gein een overzicht.

- Blauwe plek elleboog, Auckland
- Beet in voet, Hahei
- Dikke knie en schrammen in hand, Tongariro eerste keer
- Bloedneus, tanden door lip, dikke lip, snee onder lip met 4 hechtingen, zwelling en blauw dijbeen, verstuikte pols, Wellington
- Blauwe plek bovenarm, Blue Pools
- Zeer stuitje, Rangitata

Ik heb mijn best gedaan nietwaar? Blijkbaar moest ik nog wat wilde grijze haren kwijt! Ik krijg nu steeds de vraag wat het leukste was, maar eigenlijk kan ik geen keuze maken. De bungee jump was heel gaaf, Hahei zo ontzettend mooi, de Tongariro Crossing mijzelf overwonnen, Mount Cook zoveel geluk gehad met het mooie weer, een kiwi bird gezien op Steward Island. Hobbiton een geeky dream, Rotorua met al haar geothermische activiteiten, paardrijden bij Blue Duck. Het is gewoon onmogelijk om te kiezen! Het zal iig een uitdaging worden om door alle foto's te spitten! Ik kan alleen maar eindigen met, het was een super reis!

  • 15 December 2013 - 07:51

    Suzanne:

    Wat een leuk verhaal zo op de vroege morgen om je fantastische reis! En ik maar denken dat mijn terugreis vanuit Oz, vol vertraging, lang duurde.... Jouw terugreis duurde nog veeeeel langer!!

  • 15 December 2013 - 08:17

    Elma:

    In ieder geval ben je weer vroeg op samen met je trouwe chat-fan ;-). Leuk dit laatste verslag!

  • 15 December 2013 - 09:13

    Ymke:

    Nu snel een foto album maken! Leuk om het reisverslag te hebben kunnen volgen zusje, was gezellig. Je cadeautjes zijn zeker in de smaak gevallen, dank! En we missen je monsters stiekem wel een beetje hoor!

  • 15 December 2013 - 10:14

    Gerda:

    Ik zal je verslagen missen. Ik ben blij voor je dat je zo genoten hebt van deze vakantie!

  • 15 December 2013 - 10:34

    Anton:

    Dank je voor het op de hoogte houden van je belevenissen. Heb de verslagen met veel plezier gelezen, en ben blij voor je dat na zoveel jaren sparen,voorbereiden,plannen je reis aan alle verwachtingen heeft voldaan.

    Maar zoals Johan ooit zei "elk nadeel heeft zijn voordeel" je kan weer heerlijk naar Ajax kijken. ;-)

  • 16 December 2013 - 11:53

    Saida :

    Tonkie,

    ik heb genoten van je reisverslagen, maar ik ben toch blij dat je weer terug bent. Welkom thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 11430

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: