Mount Rainier - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Mount Rainier - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Mount Rainier

Blijf op de hoogte en volg Tonke

17 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Packwood

Seattle-Mt Rainier/Packwood (dinsdag 15 augustus 2017)
Vanmorgen na het ontbijt mijn koffer ingepakt en na het publiceren van wat foto's en mijn eerste reisverslag de trein vanuit Seattle terug gepakt naar de luchthaven. Het was een heldere dag, dus vanuit de trein al prachtig Mount Rainier kunnen spotten. Op de luchthaven even geappt met het thuisfront en daarna de shuttle richting de car rental gepakt. Daar stond een mooie rode Toyota Yaris voor mij klaar. Vond de man bij de autoverhuur maar een te kleine auto maar voor mij is het een prima maatje! Eerst maar eens richting de Walmart om wat proviand in te slaan. Daar kreeg ik ook mijn iPod op de auto aangesloten, dus kon ik heerlijk mijn weg met mijn eigen muziek vervolgen. Na een half uurtje raakte ik gewend aan de auto en het rijden, en toen ik de 410 opreed werd het werkelijk een prachtige tocht door het landschap, met als toetje een prachtig uitzichtpunt op Mount Rainier. Wat een mooie berg (of vulkaan eigenlijk) is dat zeg, zeker in de zon met blauwe lucht. Ik kan niet wachten om morgen de berg verder te verkennen! Uiteindelijk bij de lokale supermarkt in Packwood nog wat laatste boodschappen gedaan voor levensmiddelen die in de koelkast moeten zoals yoghurt en vlees. Besloten mijzelf te trakteren op een paar biertjes, alleen sprong er een blikje open met het in de achterbak laden dus ik zat onder het bier. Nu maar hopen dat ik de laatste kilometers niet zou worden aangehouden wat dat is wel verdacht natuurlijk! Gelukkig heb ik zonder incidenten de cabin waar ik verblijf de komende dagen gevonden en klopte de doorcode dus ik kon zo naar binnen. Mooi plekje! Op de patio een biertje gedronken, het is hier aangenaam qua temperatuur. Na een zoektocht in de keuken naar pannen die ik uiteindelijk heb gevonden een pasta in elkaar gedraaid waar ik de komende dagen hier nog van kan eten! Tijdens het eten belde de eigenaar van de cabin nog even om te vragen of alles naar wens was en dat kon ik alleen maar beamen. Toch nog moe en zo'n eerste autorit in een onbekende auto en door de bergen heen is toch inspannend, dus na een warme douche ben ik snel in bed gaan liggen om nog wat te lezen en te slapen!

Mt Rainier/Packwood (woensdag 16 augustus 2017)
Vanmorgen naar Paradise gereden om te wandelen bij Mount Rainier. Gewaarschuwd door Ymke voor de drukte vroeg op pad. De eenhoorns zijn hier suïcidaal, ik heb er minstens 3 net wel of net niet platgereden omdat ze op de weg liepen en niet weggingen! Bij het visitors center eerst een kop koffie gedronken en een wandelkaart gehaald. De door de ranger aanbevolen route gevolgd. Via de Dead Horse Creek trail en de Skyline Loop Trail een wandeling van ruim 5,5 miles gemaakt, ongeveer 9 kilometer met ongeveer 600 hoogtemeters. Het was fantastisch weer, dus alle extra kleding die ik had meegenomen omdat ik niet wist hoe koud het zou zijn op 2km hoogte niet nodig gehad. Het begin van de wandeling was even steil, maar ik werd beloond met prachtige uitzichten. Niet alleen op Mount Rainier, maar ook Mt St Helens, Mt Adams en uiteindelijk zelfs Mt Hood gezien! Onder de boomgrens prachtige weides vol bloemen, en boven de boomgrens sneeuw. Ook een aantal marmotten gezien waarvan er twee aan het vechten waren, en zelfs een beer op de besneeuwde flanken van Mount Rainier! Ik werd echt heel erg blij van de mooie wandeling en kon het bergafwaarts niet laten stukken te gaan rennen. Hierdoor heb ik in de mooie tijd van 3,5 uur de hele wandeling gedaan. Zeer de moeite waard dus! Het leek me leuk om via een andere route terug naar Packwood te rijden, via Longmire. Helaas heeft de TomTom het begeven, gelukkig heb ik offline kaarten gedownload via Google Maps zodat ik toch de weg terug nog kon vinden! Wel was het spannend of de batterij van mijn telefoon het zou houden, ik had er natuurlijk niet op gerekend dat de TomTom stuk zou gaan dus had geen touwtje bij me om mijn telefoon tijdens het rijden op te laden. Gelukkig heb ik het net gered, voor de deur van de cabin ging mijn telefoon uit! Omdat de cabin in the middle of nowhere zit kan de telefoon echter geen netwerk vinden dus ben even onbereikbaar. Gelukkig is er WiFi. Lekker een biertje genuttigd op de patio, die had ik wel verdiend! Ben ondanks het insmeren toch een beetje verbrand her en der, dus na een douche en haren wassen me even goed ingesmeerd met bodylotion. Ik verwacht dat het morgen wel weggetrokken is, maar goed blijven insmeren morgen met zonnebrand dus! Gelukkig stond de pasta al klaar dus kon ik mijn avondmaal gewoon even opwarmen en eten. Na het eten lekker op de bank een boekje gelezen totdat het bedtijd was!

Mt Rainier/Packwood (donderdag 17 augustus 2017)
Inmiddels word ik rond een uur of zes wakker 's ochtends en dat vind ik wel netjes. Vandaag een dagje rustiger aan. Gisteren een intensieve dag gehad, en morgen moet ik ook weer een heel eind rijden, dus vandaag een beetje simpel gehouden. Na het ontbijt eerst een tijdje zitten FaceTimen met mijn ouders en met mijn oma via mijn broer die bij haar op bezoek was. Toch knap van oma dat ze nog kan videobellen! Inmiddels was het rond 10 uur en was het water afgesloten voor onderhoud. Gelukkig had ik het bord gisteren zien staan dus het verraste me niet, ik wist alleen niet tot hoe laat het zou duren. Snel in de auto gestapt voordat ik nog een keer moest plassen zonder water ;) In Packwood geprobeerd weer een signaal op te pakken met mijn telefoon, maar dat lukte niet. Ach, gelukkig doet de offline map het toch wel, dus ik kan me er niet druk om maken. Eerst even gestopt bij Ohanapecosh Visitor Center om te plassen (ha!) en weer een trail map te halen. Daarna doorgereden naar de ingang van Mount Rainier NP. Ik hoopte daar gelijk de kunnen parkeren voor een wandeling naar Silver Falls, aangeraden door Ymke, maar de parkeerplaats was vol en even wachten hielp ook niet, dus uiteindelijk maar doorgereden en bij een andere trail kunnen parkeren. Daar liep ook een wandelpad naar Silver Falls, maar aan het aantal spinnenwebben waar ik doorheen ben gelopen te merken wordt deze trail niet veel gebruikt! Maar uiteindelijk het doel bereikt en een mooie waterval gezien. Terug naar boven gelopen naar mijn auto, en voelde toen toch wel even mijn kuiten na de wandeling van gisteren! Eenmaal terug bij de auto weer terug gereden naar de oorspronkelijke parkeerplaats om te kijken of er nu wel plek was. Vlak voor de parkeerplaats was echter een inham met plek, waarschijnlijk dezelfde inham waar Ymke en Hugo stonden, dus gelijk daar mijn auto geparkeerd, just in case. Hier nog een kleine wandeling gemaakt onder hele oude bomen door. Het was ook weer stralend zonnig weer, dus een beetje bescherming tegen de zon was wel lekker. Hierna besloten terug te rijden naar de cabin en een middagje rust te houden. Er bleef een lampje branden op mijn dashboard dat de auto onderhoud verlangt. Aangezien ik niet kan bellen per mail contact gezocht met het autoverhuurbedrijf, nog geen reactie. Maar na een beetje googelen lijkt het er op dat dit lampje aangaat om de olie te verversen na 5000 mile en die grens heb ik vandaag doorbroken. Ik maak me er dus maar niet druk om. Eenmaal terug verdrietig nieuws uit Barcelona dus ik heb eerst het nieuws maar even gekeken, en de rest van de middag op de patio lekker een boekje gelezen. Kon zelfs nog even in het zonnetje zitten die tussen de hoge naaldbomen rondom de cabin doorpiepte! Na het eten mijn boek uitgelezen en vast mijn spulletjes gaan verzamelen en wat opruimen zodat ik morgen vroeg kan vertrekken. Nog een hete douche, volgende boek gestart en lekker gaan slapen!

  • 18 Augustus 2017 - 21:31

    Elma:

    Heerlijk om je verslag te kunnen lezen Tonke! Maak je inderdaad maar niet druk om het olielampje. Je zus gaf op Facebook wel een gelijksoortig advies

  • 20 Augustus 2017 - 08:26

    Jelle:

    Die wandeling klinkt echt geweldig! Wat een ervaring om dat zo in alle vrijheid te kunnen doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Packwood

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 11479

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: