Everett en naar huis - Reisverslag uit Everett, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Everett en naar huis - Reisverslag uit Everett, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Everett en naar huis

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

26 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Everett

Seaside - Everett (vrijdag 25 augustus 2017)
Vanmorgen vroeg wakker maar rustig ontbeten. Ik had niet heel veel haast al had ik een lange rit voor de boeg. Uiteindelijk rond 9 uur vertrokken. Na 10 mijl even getankt, de gigantische brug over en floep was ik zomaar terug in Washington state! Wist niet dat ik zo dicht bij de 'grens' zat haha. Vanaf de overkant even gezwaaid naar Oregon en door. Dit gedeelte van de rit was erg mooi en ik dacht nog heel naïef dat dit best een lekker ritje zou kunnen worden... Onderweg moest ik natuurlijk even stoppen in het plaatsje Elma! Na hier wat foto's gemaakt te hebben, uiteraard ook van Elma City Hall, even een kop koffie gekocht die ik een kilometer verder op de rest area heb opgedronken. Ik was nu ongeveer halverwege. In mijlen dan, want helaas zodra ik de interstate opreed alleen maar file! Rond Tacoma stond het helemaal vast, en vanaf Seattle tot Everett ook verschrikkelijk druk en meer stilstaan dan rijden. Ik heb er dan ook ruim 7 uur over gedaan om in Everett te komen. Minus de pauzes dus ongeveer 6 uur op de weg gezeten. Viel dat even tegen! Gelukkig is het hotel niet zo slecht als de Google-recensies deden vermoeden, dat viel dan weer mee. Na eerst maar even naar de Burger King verderop te zijn gelopen (had de puf niet meer weer in de auto te stappen) mijn koffer opnieuw gerangschikt en ingepakt, en nu maar hopen dat deze morgen niet te zwaar is! Anders weet ik waar de zware spullen zijn om eruit te halen ;-) Lekker even op bed liggen bijkomen en hopen dat ik goed slaap want dat zal in het vliegtuig wel weer tegenvallen!

Everett - SeaTac - Amsterdam (zaterdag 26 en zondag 27 augustus 2017)
Vanmorgen na het ontbijt eerst richting Boeing voor een rondleiding door hun assembly hall. Dit schijnt één van de grootste fabrieksgebouwen ter wereld te zijn, en hier worden de Boeing vliegtuigen gebouwd. Er mochten tijdens de tour geen foto's gemaakt worden, maar het was indrukwekkend om die enorme vliegtuigen zoals de 747's maar ook de populaire Dreamliners in elkaar gezet te zien worden. Zonder de verfkleuren zijn de Boeings groen! Er staat er ook eentje voor KLM die bijna klaar is :) Na de tour nog even in het museum rondgekeken, maar met het verschrikkelijke verkeer van gisteren in het achterhoofd werd ik toch een beetje nerveus en besloot ik maar vast richting de luchthaven te rijden. Gelukkig geen enorme files, alleen bij Seattle was het even druk. Auto ingeleverd, en uiteindelijk 2211 kilometer gereden. Dat is meer dan ik normaal in een jaar met mijn eigen auto rijd! Met de shuttle naar de luchthaven gebracht, en zo stond ik om 13 uur bij de ingang. Veels te vroeg natuurlijk, ik vloog pas om 18 uur. Maargoed, in ieder geval op tijd! Eerst een uurtje met mijn ouders zitten appen, en even gehoord of het lukte met de katten van de nieuwe kattenoppas. Dat ging gelukkig goed en ik heb er heel veel zin in ze weer zelf te mogen knuffelen. Mijn koffer afgegeven en gelukkig met alle nieuwe aankopen niet te zwaar, kon zelfs mijn jas nog even in mijn koffer stoppen. Na nog een tijdje buiten te hebben gezeten besloten toch maar door security te gaan en richting gate te gaan. Het was druk maar ik hoefde gelukkig maar een kwartiertje te wachten. Met het treintje naar de gate en weer verder wachten. Gelukkig had ik nog een prachtig uitzicht op Mt Rainier en ik ben een beetje verliefd geworden op deze berg. Dus ik kon echt even afscheid nemen van deze berg. Toen was het tijd om te boarden en eindelijk te gaan vliegen. Ik zat aan de goede kant om nog een laatste blik te werpen op Seattle inclusief Space Needle, en kon zo de interstate naar het noorden volgen naar Boeing waar ik vanmorgen nog was geweest! Erg grappig. Na een film toch maar pogen te slapen maar dat lukte uiteraard niet. Beetje doezelen en de tijd uitzitten. Na een paar uur nog een eenvoudig ontbijtje en gelukkig waren we een uurtje sneller dus op een mooie tijd terug op Schiphol. Snel door de douane en mijn koffer was er ook snel, alleen werd ik uit de rij gepikt voor controle. Maar dat ging gelukkig ook snel dus na wat boodschapjes bij de AH snel de trein naar huis. Het weerzien met mijn katers was fijn, ze zien er goed uit! Mika nog wat afstandelijk maar Horus natuurlijk meteen knuffelen. Na een snelle douche kwamen mijn ouders nog even langs, gezellig! Koffer uitgepakt, was gedraaid, huis weer naar mijn hand gezet en kijken hoe laat ik omval van de slaap! Inmiddels beide katten vertrouwd op schoot, dat is ook weer genieten. Ondanks een moeizaam vertrek heb ik een heerlijke vakantie gehad, super mooi weer gehad, hele mooie dingen gezien met als toppunt uiteraard de zonsverduistering! Op naar de volgende vakantie!

  • 28 Augustus 2017 - 07:38

    Jelle:

    Het zit er weer op! Bedankt voor je mooie reisverslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Everett

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 11479

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: