Wanaka en Bungee Jump - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Wanaka en Bungee Jump - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Wanaka en Bungee Jump

Blijf op de hoogte en volg Tonke

30 November 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Donderdag 28 november 2013
Vanochtend begon onze tocht om 9 uur. Na een uurtje rijden was onze eerste stop mij Lake Matheson. Dit is een mirror lake, maar helaas waaide het vandaag te hard voor het meer om de Fox Glacier te spiegelen voor ons. Toch hadden we mazzel met het weer want het was warm en zonnig terwijl er regen was voorspeld. Nog steeds wel een mooi uitzicht. We hadden 45 minuten om de trail te doen, maar blijkbaar schatte onze buschauffeur ons iets te hoog in want dat heeft niemand gered. Na deze straffe ochtendwandeling reden we nog een stukje door voor een fotostop om deze gletsjer in volle glorie te zien. Ik geloof dat deze gletsjer mooier was geweest dan Franz Josef, weten we dan ook weer! Na nog diverse fotostops onderweg was het tijd om te lunchen op het strand. Hier waren ook volop dolfijnen aanwezig die vrij dicht bij de kust kwamen om in de golfen te spelen. Helaas gingen ze niet zo mooi springen als in Florida. Ook onze andere 'vrienden' waren helaas volop aanwezig, sand flies! Wat een rotbeesten zijn dit zeg, nog erger dan muggen en deet helpt niet echt! Toch weer die slang in het paradijs! De volgende stop was bij Thunder Creek Falls, een hele mooie hoge waterval. Daarna tijd voor de adrenaline-rush van vandaag, van een 10 meter hoge brug het water inspringen bij Blue Pools. Ik had mijn bikini niet bij de hand, maar dit leek me toch ook een toffe ervaring, dus snel mijn koffer onze alle bagage vandaan getrokken en mijn bikini en handdoek eruit gevist. Na een wandeling van 15 minuten waren we bij de brug. Over de reling klimmen en springen maar. Eerst even de kunst bij anderen afgekeken natuurlijk, maar ik was wel de eerste dame die de sprong waagde. Ben maar vrij snel naar beneden gesprongen, voordat ik op het randje zou blijven staan en niet meer durfde. Door de klap op het water wel weer een nieuwe blauwe plek opgelopen, om mijn linker bovenarm dus ben weer in evenwicht :) Het water was erg koud, maar ik denk dat het trillen toch vooral door de adrenaline van het springen kwam ;) Terug in de bus snel verder richting Wanaka. Onderweg nog twee keer gestopt voor foto's, want ook hier is het weer erg mooi. In Wanaka, wat aan Lake Wanaka ligt, een vaartocht gemaakt van ongeveer anderhalf uur tijdens zonsondergang. Heerlijk een beetje relaxen en varen. Daarna nog een barbecue en wat drankjes. Omdat het inmiddels al 21 uur was hadden we ook flink honger! Rond 22 uur had ik het dan ook wel gezien en ben ik lekker naar mijn kamer gegaan om nog wat te internetten en te lezen. Morgen richting feeststad Queenstown!

Vrijdag 29 november 2013
Vanmorgen rustig aan gedaan. Er was niet genoeg tijd om de wandeling richting de top van Mt Iron te gaan, dus tijd om even te chatten met het thuisfront, douchen en inpakken. De bus ging vandaag rond half 11. Na een stop vol heerlijk vers geplukt fruit gingen we richting de thril van vandaag, de Nevis Bungy Jump. Oorspronkelijk was ik de enige die de sprong wilde wagen, maar uiteindelijk waren we met zijn drieën van de Stray bus. Na ons in een harnas te hebben gehesen werden we via een kabelbaantje naar het platform getransporteerd. Het was een sprong van 134 meter, en deze staat in de top 3 van hoogste ter wereld. Nou en hoog was het! We moesten even wachten op onze beurt, dus in de tussentijd konden we kijken hoe anderen sprongen. En toen was het mijn beurt! Na een instructie en aan het elastiek bevestigd te zijn, schuifelde ik richting het plankje om te springen. Niet naar beneden kijken maar vooruit. Daar werd ook een foto van gemaakt, en ik zie er wat witjes en bang uit ;) Aftellen vanaf 3 en dan laat je je gewoon voorover vallen het niets in. Jeetje wat moest ik hard gillen! Ze hoorden me gewoon aan de andere kant van de kabelbaan nog! Je maakt een vrije val van een seconde of 6. Echt tijd om bang te zijn heb je niet, maar een vreemd gevoel gaf het wel. De wind suist ook zo hard om te oren! Daarna veer je een stuk terug naar boven, om vervolgens weer naar beneden te schieten. Bovenaan het tweede terugveer moment moest ik een riem lostrekken zodat mijn benen losschoten, en ik niet ondersteboven terug naar boven getakeld hoefde te worden. Het ritje omhoog had ik echt een big smile! Eenmaal veilig binnen wilde ik gelijk weer! Ik snap nu dat het verslavend is! Nadat iedereen van onze groep gesprongen had weer terug met de kabelbaan en de foto's en video bekijken! Deze heb ik ook maar gekocht, je wilt toch bewijs hebben nietwaar? Ik was nog helemaal hyper en liep rond met een grote glimlach! Ik was de hele ochtend nerveus, maar ik vind het zo vet dat ik het gedaan heb! Papa en mama kunnen nu weer met een gerust hart slapen ;) Na een kleine barbecue als lunch door naar Arrowtown, een historisch stadje. Hier liepen we in de stromende regen, dus ik heb weinig meer gedaan dan wat souvenirs geshopt. Eenmaal in Queenstown moest ik wachten tot de meeste mensen van onze bus ingecheckt waren en hun spullen hadden. Ik slaap zelf vannacht ergens anders, ik heb gekozen voor een kleinschaliger hostel iets meer uit weg van alle bars. Met Nathalie nog even door de regen gelopen, en daarna terug via de supermarkt naar het hostel. Bij het hostel serveerde ze gratis groentesoep, en samen met een couscoussalade die ik had gekocht was dat een prima maaltijd! De rest van de avond heb ik lekker liggen nagenieten van mijn bungee jump. Erg hard gelachen om de video van mijn jump, hoor mijzelf echt gillen! Had tijdens de jump pas halverwege door dat ik zo hard aan het brullen was! Ook de foto's geven mij nog een big smile! Verder een beetje liggen lezen, en daarna gaan tukken. Was best moe na al die adrenaline van vandaag!

  • 30 November 2013 - 02:23

    Elma:

    Pffffftttt, mijn adrenalinepeil stijgt alleen al tijdens het lezen van al deze sprongen. Maar wel gaaf dat je het allemaal durft en pas achteraf verslag doet :-)!

  • 30 November 2013 - 02:30

    Elma:

    En nu maar op voor deze :-). #1 Royal Gorge Bridge, Colorado, de Verenigde Staten (321 meter)
    Deze brug in Colorado was 75 jaar lang de hoogste ter wereld. Je kunt er allerlei coole activiteiten doen, zoals deze hoogste bungeejump ter wereld. Deze sprong staat met stip op 1 met 321 meter en een vrije val van meer dan 10 seconden.

  • 30 November 2013 - 08:30

    Marlies:

    Weer erg veel "oh ja" momenten toen ik je verslag las. Het is echt leuk om te lezen en er komen veel herinneringen terug. Zoals het spiegelmeer en de voet van de gletsjer.

    Ik was erg blij dat Sjoerd mij niet van te voren had laten weten dat hij ging
    bungy jumpen. Ik had er waarschijnlijk een slapeloze nacht aan over gehouden dus ik kan met heel goed voorstellen dat Elma's adrenaline peil steeg tijdens het lezen.

    Heel veel plezier verder!!

  • 02 December 2013 - 09:39

    Saida:

    Tonkie,

    oh mijn god je hebt het gewoon gedaan respect!!!!!
    ik had het nooit gedurft, en heb je daarna wel goed geslapen?

    heel veel plezier en doe voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 11456

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: