Weekje Kissimmee deel 1 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Weekje Kissimmee deel 1 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Weekje Kissimmee deel 1

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

02 Februari 2015 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vrijdag 30 januari
Vandaag een lange reisdag. Gelukkig niet zo lang als naar NZ maar ook de VS ben je wel even onderweg. De eerste horde van de dag, de NS, was al gelijk een spannende met de sneeuw! Gelukkig reden de treinen normaal en was ik keurig op tijd op Schiphol. Vervolgens inchecken en wachten op de vlucht. Die vertrok gelukkig maar 3 minuten te laat, erg belangrijk voor mijn krappe overstap op Londen Gatwick! Ik had gevraagd om een stoel helemaal voorin het vliegtuig zodat ik er snel uit kon, dus ik zat ook op rij 4. Tegen het einde van de vlucht kwam een stewardess langs om te vertellen welke gate ik moest hebben en of ik wilde doorlopen. Ik had namelijk maar 20 minuten voor mijn overstap. Maar deze heb ik gehaald! Voordeel was wel dat ik nu niet lang hoefde te wachten op de luchthaven natuurlijk. Na de lange vlucht naar Orlando was ik daar wel snel door de douane heen. Ik denk het snelste ooit! Binnen 15 minuten was ik er doorheen. Toen even spannend of mijn koffer de krappe overstap ook had gehaald. Ik had de belangrijkste dingen wel in mijn handbagage, zoals mijn bikini, maar het is toch fijn om gelijk je koffer te hebben. Maar op miraculeuze wijze is dat ook gelukt! Helaas zaten pa en ma vast in het verkeer dus moest ik alsnog wachten, maar na een half uurtje wachten hebben we elkaar toch gevonden. Rond 18.30 waren we in Kissimmee waar een heerlijk soepje op mij stond te wachten. Nog zo lang mogelijk proberen te rekken om te gaan slapen, maar rond half 9 ben ik wel als een blok in slaap gevallen.

Zaterdag 31 januari
Zon! Paar keer wakker geweest vannacht maar uiteindelijk om half 8 echt wakker. Opgestaan met een blauwe lucht en mooi uitzicht over het meertje. 's Ochtends was het nog wat fris dus na de koffie eerst naar de Publix gereden voor boodschappen. Daarna was het warm genoeg om op een lekker bedje met een boekje buiten in de zon te gaan liggen. Heerlijk! Ook niet veel meer gedaan dan in de zon bijkomen van de jetlag, relaxen en natuurlijk in het zwembad dobberen. In de namiddag nog even naar de Walmart gereden. Ik was mijn sweatpants vergeten en dat comfort is 's avonds toch wel lekker, dus ik heb het goedkoopste exemplaar uitgezocht en die is werkelijk fraai! Zwart wit geruit, net een clownsbroek maar zit heerlijk en wat kan mij het schelen ;) Ook al toegegeven aan een eenmalige zondigheid: chocolate covered pretzels! Die moeten toch een keertje kunnen nietwaar?

Zondag 1 februari
Alweer zon! Omdat het mooi weer was lekker bij het zwembad gebleven en nog een dagje rust gepakt. Ik ben zelfs de deur helemaal niet uit geweest! Pa en ma zijn nog een rondje om het meer gaan wandelen maar ik ben niet verder gekomen dan wat zwemmen. Vandaag was ook de dag van de Super Bowl, dus die heb ik wel lekker gekeken. Scheelt wel zo zonder tijdsverschil! Ik had niet echt een voorkeur, maar het was iig een spannende en leuke wedstrijd om naar te kijken! Rond 22 uur was de wedstrijd afgelopen en ben ik ook redelijk snel gaan slapen.

Maandag 2 februari
Nog steeds vroeg wakker. Maar het is zo fijn dat het dan al licht is. Ik heb altijd moeite met in het donker opstaan zoals nu nog in Nederland, en dan is dit echt een verademing. Helaas waren de weersvoorspellingen beter dan de werkelijkheid, maar we mogen nog steeds niet klagen! Het is lekker warm en de zon laat zich zo nu en dan toch ook nog zien. Toch begon het na de koffie te betrekken, en zijn we er op uit getrokken om te gaan shoppen! Eerst begonnen bij Banana Republic, omdat ik een nieuwe spijkerbroek nodig had. Ik had letterlijk een zucht van verlichting toen de eerste de beste meteen paste. Ook nog shorts gekocht, en een jurkje voor werk. Ondertussen brak de hemel even open en kwam de regen met bakken uit de lucht! Daarna door naar de Dressbarn terwijl pa en ma even bij de Hugo Boss store naar binnen gingen. Ik was echt even overdonderd door de hoeveelheid leuke jurkjes die ik daar zag. Zoveel keuze, ik kon echt even niet kiezen! De verkoopster moest daar echt even om lachen. Uiteindelijk een hele modeshow gehouden met de verkoopsters en mijn ouders en een boel jurkjes gepast, en uiteindelijk 4 gekocht waarvan één Calvin Klein. Ik verheug me er nu al op alle jurkjes terug in Nederland te gaan dragen! Daarna zijn we terug gereden met inmiddels weer zon en minder benauwd, en hebben we lekker nog even in de zon gezeten. Kan ik van de week nog even terug naar de outlets om te kijken naar schoenen!

  • 03 Februari 2015 - 13:36

    Jelle:

    Leuk om wat te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kissimmee

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 11432

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: