Weekje Kissimmee deel 2 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Weekje Kissimmee deel 2 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Weekje Kissimmee deel 2

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

06 Februari 2015 | Verenigde Staten, Kissimmee

Dinsdag 3 februari
Vanmorgen begonnen met een wandeling in de zon naar de Walmart om boodschappen te doen. De wind maakte het nog wat fris, maar met een vestje aan was het goed te doen. De wandeling naar de Walmart duurt ongeveer 20 minuten. Het meest curieuze vind ik toch dat de voetpaden zomaar ophouden en een paar meter verderop dan weer verder gaan. Zal wel een reden hebben maar het ziet er stom uit. Hoe het toch lukt om een uur in de Walmart door te brengen terwijl je maar een paar boodschappen nodig hebt blijft ook een raadsel. Daarna de wandeling terug gemaakt en omdat de wind ook was gaan liggen, werd op weer heerlijk weer om bij ons eigen zwembadje te zitten en een beetje rond te dobberen. Papa vermaakt zich opperbest met alle vogels in het meertje voor de deur, ik luister wat muziek, doe een spelletje of lees wat, en mama wisselt af tussen boek en iPad. Nadat het buiten te koud was geworden zijn pa en ik nog een spelletje pool in de garage gaan spelen. Nouja, pool, we kennen beiden de regels niet echt dus het was meer proberen de ballen in de pockets te stoten. Ondertussen stond de lasagne in de oven en hebben we weer prima (zoutarm) gegeten. Ik heb daarna nog wat tv gekeken in bed alvorens rond tienen toch in slaap te donderen. Oud word ik nog steeds niet hier 's avonds! ;)

Woensdag 4 februari
Na eerst even contact gezocht te hebben met Nederland om te kijken hoe het met mijn monsters gaat (prima!), zijn we vandaag al kabbelend bezig geweest met het plannen van onze kleine rondreis. Beetje bepalen wat we willen doen in de steden, en kijken waar we onderweg willen stoppen bij leuke plaatsen. Grofweg weten we nu wel wat we willen. Al moet er natuurlijk altijd ruimte blijven voor gewijzigde plannen. De plantage die ik graag wilde bezoeken is helaas gesloten, dus gezocht naar een andere en gevonden. Ook willen we Fort Sumter gaan bezoeken, waar het eerste schot gelost werd tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog. Het was vandaag minder zonnig, maar de temperatuur nog steeds heerlijk dus we hebben onze research lekker buiten bij het zwembad kunnen doen! In de middag werd het echter wel wat frisser, dus na een zwempartij van pa en ma zijn we toch nog even in de kleren geschoten en naar de Florida Mall gereden voor de Apple Store. Pa wilde graag even kijken naar een MacBook Air voor op vakantie. Helaas staat de dollar niet zo heel gunstig tov de euro, dus rekening houdende met een stekker die je in Nederland dan nog moet kopen, bespaar je eigenlijk niks. Dus we zijn met lege handen weer huiswaarts gegaan. Na het eten ben ik op mijn kamer nog even Arrow gaan kijken terwijl pa en ma weer DWDD keken. Zo heeft ieder zijn eigen vermaak!

Donderdag 5 februari
Regen! De voorspellingen zijn uitgekomen dus we stonden op met regen. Nou wisten we dat dus, en hadden we al plannen om er weer op uit te gaan. Eerst langs Alamo om mij als extra bestuurder bij te schrijven op de auto. Daarna terug naar de Outlets omdat ik bij de Levi store nog een tweede spijkerbroek wilde halen, en wilde kijken naar rode pumps voor bij mijn nieuwe rode jurk. Helaas is dat niet gelukt, mede door de astronomisch hoge hakken die ze hier alleen maar verkopen! Wel nog een lief jurkje gekocht bij het winkeltje waar in 3 jaar geleden een heel leuk rood jurkje had gekocht. Maar zelfs pa en ma hebben allebei een spijkerbroek gekocht bij de Levi store. Die van papa was wel 12,50 dollar! Daarna hebben we boodschappen gedaan bij de Publix die toevallig naast de Outlet lag, alvorens richting huis en een wijntje te rijden. Het zonnetje liet zich nog heel even zien zelfs! Verder een rustige avond, morgen nog een dagje relaxen voordat onze trip gaat beginnen!

Vrijdag 6 februari
Vanmorgen na het FaceTimen met oma, zus en nichtjes ben ik de grote auto eens gaan testen. Ik moest toch even wennen aan de auto voordat we morgen on the road gaan! Na een rondje park ben ik samen met papa naar de Walmart gereden voor extra muesli en een piepschuim koelbox voor onderweg. De koelbox daar was wel erg mini, dus kon ik nog een stukje verder oefenen met rijden en op naar de Publix. Daar hadden ze een grotere gelukkig. De tank vast volgegooid en terug naar ons eigen zwembadje en de zon karren! We hadden een strakblauwe lucht en heerlijk temperatuurtje zo uit de wind, dus heerlijk de rest van de dag in bikini op een bedje gelegen! Boekje er bij, muziekje, beetje zwemmen, heerlijk laatste dagje relaxen zo! Toen het te koud werd buiten mijn haren gewassen en mijn koffer vast grotendeels ingepakt. Koffer zit een stuk voller nu met alle aankopen! Maar het past, nu duimen dat het gewicht ook nog mag. Na het eten nog even een serie op mijn iPad gekeken, me slap gelachen om de meest recente lip sync battle met Jimmy Fallon en uiteindelijk gaan slapen. Benieuwd naar onze rondreis en nu tijd om de geschiedenis in te duiken, ik heb er zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kissimmee

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 11493

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: