St. Augustine, FL naar Savannah, GA - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu St. Augustine, FL naar Savannah, GA - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

St. Augustine, FL naar Savannah, GA

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

08 Februari 2015 | Verenigde Staten, Savannah

Zaterdag 7 februari
Vanmorgen ons fijne stekkie bij Lake Berkley verlaten en on the road! Een korte rit vandaag, in 2,5 uur waren we in St. Augustine. Dit is het oudste nog bestaande stadje in de VS, en heeft nog vele Spaamse invloeden. Gelukkig mochten we alvast inchecken in ons hotel, dus konden we onze bagage droppen, even opfrissen en hup de brug over de stad in. Het is een erg gezellig stadje met leuke straatjes met allemaal kleine winkeltjes. En tot mijn vreugde eindelijk eens een Amerikaanse stad met leuke terrassen! Na wat rondstruinen door de straatjes en winkeltjes kwamen we uit bij Flagler College, een voormalig hotel. Helaas stond de buitenkant helemaal in de steigers, maar we zijn even naar binnen geglipt om de fraaie hal te bewonderen. Daarna doorgelopen naar een voormalig boarding house, het Ximenez-Fatio House. Hier hebben we een erg aardige rondleiding gehad door de kamers en hadden ze alles ingericht met objecten uit die tijd. Helaas even balen omdat het filter zomaar van mijn cameralens viel, en de val op de stenen vloer niet overleefde :( Gelukkig kan ik nog steeds fotograferen, maar ik had wel even de sik in. Na de rondleiding zijn we terug naar het hotel gewandeld en hebben we even een uurtje liggen rusten. Daarna de auto gepakt en na enkele vergeten boodschappen bij de Publix echt weer superlekker gegeten bij de Outback. Dat was voor ons alledrie smullen! Vervolgens nog even wat zitten googelen voor Savannah morgen, en slapen!

Zondag 8 februari
Vanmorgen eerst St. Augustine weer ingedoken en op naar het Lightner Museum. Daar hebben we wat rondgedwaald door de zalen totdat er om 11 uur een demonstratie was van verschillende oude muziekinstrumenten. Kwam nog aardig geluid uit! Daarna hebben we nog op een terras lekker in de zon koffie gedronken. Vervolgens terug naar de auto en onderweg naar de volgende stop, Savannah! Na Jacksonville ruim 100 mile rechtdoor ;) in Savannah hebben we een leuke Airbnb waar we twee nachten verblijven. We werden welkom geheten door Daniël, die ons het huis liet zien. Volgens mij is dit een prima stekkie voor de komende dagen! We zijn nog naar de Publix gereden voor boodschappen (deze keer mochten we wel wijn op zondag kopen in Georgia, 3 jaar geleden bij Atlanta in de buurt mocht dat niet!), en daarna kwam de uitdaging van elektrisch koken. Ik wilde een groenteomelet met mozzarella maken, maar het duurde even voordat dat lukten het elektrisch koken. Maar uiteindelijk wel lekker gegeten! Daarna nog een kopje thee en een beetje suffen op de iPad, en ben ik moe mijn bedje ingerold!

Maandag 9 februari
Vanmorgen de stad Savannah te voet verkend. De tip gekregen om ten zuiden van Forsyth park gratis te parkeren, en van daaruit het historic district te verkennen. De stad staat bekend om zijn vele openbare, groene pleinen waarom omheen statige gebouwen staan, en zijn brede boulevards met statige eiken vol Spaanse mos. Deze bomen ben ik erg fan van, dus ik heb mijn hart kunnen ophalen. We hebben de stadswandeling uit de reisgids gevolgd en deze heeft ons langs fraaie pleinen en huizen geleid. Uiteindelijk bij de rivier uitgekomen en een stukje langs de rivier gewandeld, voordat we de terugtocht naar de auto aanvaarden. Het zou 's middags gaan regenen, maar we hebben het droog gehouden! We zijn bij onze Airbnb even een kopje thee gaan drinken, en zijn vervolgens nog even naar Bonaventure cementary gereden. De bekendste personen die hier onder de zoden liggen zijn Johnny Mercer (componist) en Conrad Aiken (dichter). De begraafplaats stond ook weer vol eiken met Spanisch Moss en omdat het zonnetje nog even doorbrak werd het zonlicht hier prachtig door gefilterd. Leuk om Savannah een keer gezien te hebben!