Atlanta, GA - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu Atlanta, GA - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Tonke Berg - WaarBenJij.nu

Atlanta, GA

Door: Tonke

Blijf op de hoogte en volg Tonke

18 Februari 2015 | Verenigde Staten, Atlanta

Zondag 15 februari
Vandaag stond in het teken van nog een dagje zon en uitrusten van onze rondreis. Gelukkig was het heerlijk weer, dus heb ik de hele dag in de zon bij het zwembad rondgehangen. Het zwembad was niet al te warm, maar warm genoeg om nog even in te zwemmen. Toen het buiten wat fris werd ben ik mijn haren gaan wassen en vast wat gaan inpakken. Om het einde van onze vakantie samen te beklinken, zijn we 's avonds nog een keer gaan eten bij de Outback. Dat was deze keer ook weer yummy! Daarna heb ik verder mijn koffer ingepakt en ben ik betijds gaan slapen.

Maandag 16 februari
Vanmorgen voor het eerst weer de wekker gezet. Niet al te vroeg gelukkig, de wekker ging om 7 uur. Mijn vlucht naar Atlanta vertrok om 10.30 uur. Ik was keurig netjes optijd op de luchthaven, en het inchecken en security ging allemaal vlot. Oom de vlucht zelf was over voordat deze goed en wel begonnen was. In Atlanta stond Cindy al op me te wachten. Erg leuk om haar na 3 jaar weer te zien! Cindy had besloten om in Atlanta te blijven, omdat de weersvoorspellingen niet echt goed waren. We zijn eerst naar het huis van haar vader en stiefmoeder gereden. Haar vader had ik 10 jaar geleden eerder ontmoet, en we vonden het erg leuk elkaar weer te zien! Daarna zijn we naar ons hotel gereden om in te checken. Onderweg liet Cindy me zien waar haar vader en grootouders geboren waren, dus kreeg ik nog wat mee van de familiegeschiedenis. Ook leuk! Omdat de dochter van Cindy, Emylie, me ook erg graag wilde zien, zouden we daarmee uit eten gaan. Toevallig was de echtgenoot van Cindy, Mike, ook in de buurt aan het werk, dus die kwam ook, evenals de vriend van Emylie. Erg leuk ook Mike ook weer te zien, dat was ook 10 jaar geleden! Omdat Emylie tot 20 uur moest werken aten we laat, maar het was wel gezellig. Het restaurant was vlak naast ons hotel, dus we konden na het eten zo ons bed inrollen. Maar het was super om iedereen weer te zien!

Dinsdag 17 februari
Vandaag een beetje uitgeslapen en rustig opgestaan en ontbeten. Toch nog een waffle bij het ontbijt! Aangezien de stroom was uitgevallen in het huis van Cindy besloten om in. Atlanta te blijven. Omdat Emylie me graag nog een keer wilde zien, zouden we tijdens haar pauze elkaar weer ontmoeten voor lunch. Aangezien dat pas rond 15 uur was, heeft Cindy me eerst door Atlanta rondgereden. Zo heb ik bijvoorbeeld haar oude universiteit gezien, en de CDC. Ook is het toch nog gelukt om ronde pumps te vinden, yay! Daarna zijn we heerlijk wezen lunchen bij een pub. Na de lunch was het tijd om Emylie gedag te zeggen en zijn we terug naar ons hotel gereden. Daar hebben we even op bed gelegen totdat het tijd was voor onze volgende afspraak, diner met Rob. Rob is een wederzijdse kennis van hetzelfde forum waar ik Cindy heb ontmoet, dus het was leuk om hem oom een keer te ontmoeten! Bij het eten heb ik echte southern grits gegeten. Niet superlekker maar ook niet vies. Met al ons gekwek weer een leuke dag doorgebracht met Cindy!

Woensdag 18 februari
Mijn laatste dag in de States! Rustig opgestaan en ingepakt, om daarna bij de Original House of Pancakes te gaan ontbijten. Dit is echt een Amerikaanse diner zoals je ze voorstelt in de films. Onbeperkt koffie, en ik had heerlijke pumkin pancakes! Daarna zijn we naar het High Museum of Arts gegaan. Hier hadden ze een aardige foto-tentoonstelling over de segregation, en de rest van het museum was ook leuk om eens doorheen te wandelen. Het gebouw zelf is ook prachtig! Daarna voor het eerst fried okra gegeten, ook iets wat ik een keer wilde proberen en erg goed smaakte! Vervolgens was het tijd om afscheid te nemen van Cindy en naar huis te vliegen. De vluchten verliepen allemaal voorspoedig. De vlucht naar Amsterdam was zo rustig dat ik drie stoelen voor mezelf had, dus heb ik een beetje kunnen tukken. En nu zit ik weer thuis met mijn katers op schoot en kan ik terugkijken op weer een fijne vakantie!

  • 20 Februari 2015 - 08:01

    Suzanne:

    Ik heb je reisverslagen weer met veel interesse gelezen! Wat leuk dat je de laatste paar dagen van je vakantie Cindy en haar familie nog op hebt kunnen zoeken! Sterkte met de 'de-jetlag', maar dat zal wel lukken denk ik met de twee moppies weer gezellig thuis :D!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Tonke

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 11487

Voorgaande reizen:

10 Januari 2020 - 01 Februari 2020

Costa Rica 2020

05 September 2019 - 19 September 2019

New York City en Boston 2019

14 Januari 2019 - 30 Januari 2019

Zuid-Afrika 2019

11 Maart 2018 - 18 Maart 2018

IJsland

12 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

VS Washington en Oregon 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Cuba

06 Oktober 2016 - 21 Oktober 2016

VS okt 2016

06 Juni 2016 - 17 Juni 2016

Schotland juni 2016

07 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Jordanië oktober 2015

30 Januari 2015 - 19 Februari 2015

VS 2015

23 September 2014 - 26 September 2014

Rome 2014

04 November 2013 - 14 December 2013

Nieuw-Zeeland 2013

Landen bezocht: